
|
Cel szkolenia
|
- Wiedza na temat zależności pomiędzy wdrożeniem lessons learned, a zwiększeniem wiedzy w organizacji dotyczącej optymalizacji procesów, czy identyfikacji i usuwania marnotrawstw.
- Poznanie działań mających zapobiec powielaniu ciągle tych samych błędów, co może mieć realne przełożenie na wyniki organizacji.
- Zapoznanie z przebiegiem budowania procesu i zespołu lessons learned.
- Umiejętność stosowania metod i narzędzi lessons learned.
- Nabycie praktycznych umiejętności przeprowadzania przeglądu lessons learned, sporządzania raportu.
|
|
Program szkolenia
Godziny
|
Temat
|
Metoda szkolenia
|
9:00-9.30
|
Rozpoczęcie szkolenia: przedstawienie prowadzącego i uczestników, zebranie oczekiwań uczestników, prezentacja celów i programu
|
Dyskusja moderowana
|
9:30-10:00
|
Definicja i znaczenie pojęcia LL [lessons learned]
Omówienie kroków procesowych od wejścia do wyjścia |
Wykład |
10:00-10:30
|
Szacowanie i minimalizacja ryzyka, oszczędność kosztów, zwiększenie świadomości pracowników w ramach procesu LL |
Wykład
|
10:30-11:30
|
Wdrożenie i monitorowanie procesu LL (ilościowo/jakościowo)
|
Wykład, ćwiczenia
|
11:30-12:30
|
Powołanie zespołu LL
Regularne przeglądy
Sposób prowadzenia spotkań
Przeprowadzenie przeglądu LL
Sporządzanie raportu LL |
Wykład, ćwiczenia
|
12:30-13:15
|
Przerwa obiadowa |
|
13:15-13:45 |
Pozyskiwanie i dokumentowanie informacji
Rozpowszechnianie wiedzy
Rejestr doświadczeń |
Wykład, ćwiczenia |
13:45-14:45 |
Analiza danych produkcyjnych i procesowych
Metody, techniki i narzędzia m.in.: FMEA, DVP, best practice, RGA, 8D, Pareto, diagram korelacji
|
Wykład, ćwiczenia |
14:45-15:45 |
Zadania, odpowiedzialności i rola: najwyższego kierownictwa, członka zespołu, koordynatora LL, komórki odpowiedzialnej za ocenę i weryfikację LL, komórki odpowiedzialnej za wdrożenie zdefiniowanych działań
|
Wykład, ćwiczenia |
15:45-16:30 |
Szczegółowa struktura dokumentacji LL
Omówienie i analiza praktycznych przykładów
|
Wykład, ćwiczenia |
16:30-17:00 |
Zakończenie szkolenia: test, podsumowanie celów i oczekiwań uczestników, wypełnienie ankiet ewaluacyjnych
|
Dyskusja moderowana, ankiety |
Przerwy kawowe będą ustalane w trakcie zajęć.
|
|
|
|
Adresaci szkolenia:
|
|
Szkolenie skierowane jest do managerów projektów, członków zespołów projektowych/ jakościowych, inżynierów jakości, inżynierów jakości dostawców, inżynierów procesu etc. |
|
|
|
Efekty szkolenia dla uczestników i dla organizacji:
|
|
- Zdobycie umiejętności do wdrożenia, zarządzania procesem lessons learned i przełożenia go na realne usprawnienie organizacji.
- Poznanie metod i narzędzi lessons learned.
- Zapoznanie z zasadami budowania zespołu i prowadzenia spotkań.
- Ugruntowanie wiedzy dotyczącej metod i narzędzi pozyskiwania i zbierania informacji.
- Nabycie umiejętności z zakresu tworzenia dokumentacji lessons learned i jej dystrybucji.
- Praktyczne wykorzystanie wiedzy m.in. przy tworzeniu formularza LL.
|
|
|
|
Dokument wystawiany po szkoleniu
|
|
Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia pt. „Lessons learned – proces usprawnienia organizacji zgodnie z VDA „lessons learned”. |
|
|
|
Podobne szkolenia
|
|
VDA 16 Ocena powierzchni dekoracyjnych
Zatwierdzanie części w przemyśle motoryzacyjnym zgodnie z wymaganiami przemysłu niemieckiego wg VDA2
MSA – analiza zmienności systemów pomiarowych
PPAP – zatwierdzenie procesu produkcyjnego i wyrobu
APQP – zaawansowane planowanie jakości wyrobu
Analiza przyczyn i skutków wad FMEA Procesu
Więcej szkoleń, które mogą Cię zainteresować znajdziesz w Katalogu szkoleń...
|
|
|
|
Podobne usługi DEKRA
|
|
Certyfikacja ISO/TS 16949 (wkrótce przejście na IATF 16949) |
|
|
|
|
|
|
|
|