Jesteś tutaj: DEKRA » Harmonogram szkoleń » Efektywna komunikacja - warsztat on-line

Efektywna komunikacja - warsztat on-line

ZAREJESTRUJ SIĘ



DEKRA – Szkolenia eksperckie - Specjalistyczne systemy branżowe

Cele warsztatu

  • Podniesienie efektywności działań osób zaangażowanych w systemy jakości poprzez poprawę ich kompetencji komunikacyjnych, umiejętności wpływania i motywowania do zaangażowania współpracowników.
  • Konkretne narzędzia komunikacyjne dostosowane do specyfiki danego uczestnika i jego organizacji (firmy/instytucji).
  • Poszerzenie wiedzy, rozwój umiejętności oraz wzmocnienie świadomości (postawy) uczestników związane ze współpracą i komunikacją.
  • Uczestnicy kończą warsztat z konkretnymi wskazaniami i narzędziami dotyczącymi komunikacji interpersonalnej oraz organizacyjnej w ich firmach i instytucjach, jej dalszego rozwoju oraz pracy własnej w tym obszarze.
 

Program szkolenia

Godziny

Temat


Metoda szkolenia

9:00-12:30

Rozpoczęcie warsztatu: przedstawienie prowadzącego i uczestników, zebranie oczekiwań uczestników, prezentacja celów i agendy warsztatu

 

Współpraca, komunikacja, motywacja od działania, konflikty i nieporozumienia - problemy związane z systemem jakości w mojej organizacji (firmie/instytucji)

Dyskusja moderowana

Potrzeby i oczekiwania (w obszarze komunikacji i współpracy) interesariuszy oraz uczestników systemów jakości

Podstawy dobrej komunikacji wokół zmian jakości:

  • Dobry przekaz (budowa komunikatu)
  • Techniki poszukiwania informacji (aktywne słuchanie, zadawanie pytań, wypowiedź rozumiejąca, klaryfikacja)
  • Zasady formułowania informacji zwrotnej

Wykład interaktywny

Praca indywidualna, praca w trójkach (scenki), dyskusja moderowana

 

Przekonywanie i motywowanie do zaangażowania współpracowników do udziału w systemach jakości:

  • Techniki i strategie przekonywania
  • Budowanie wartości i korzyści z systemu jakości w głowach współpracowników

Ćwiczenie-demo, wykład interaktywny, dyskusja moderowana, ćwiczenia w parach (scenki)

Etapy wdrażania i doskonalenia systemów jakości i problemy z nimi związane (opór przed zmianą, agresja, ukryty sabotaż, apatia i demotywacja, inne) oraz sposoby postępowania – jak jest w mojej firmie/organizacji

 

Cztery postawy uczestników zmian jakościowych (agenci zmiany, milcząca większość, ofiary, sabotażyści) – jak ich rozpoznać, jak z nimi pracować – jak jest w mojej organizacji

Dyskusja moderowana, wykład interaktywny, ćwiczenie indywidualne

12:45-13:15

Przerwa obiadowa

 

13:00-13:45

Planowanie procesu komunikacyjnego związanego ze zmianami jakościowymi w mojej firmie/organizacji:

  • Cele, zadania i działania
  • Budowanie zespołu komunikacyjnego
  • Inne narządza komunikacyjne (wykorzystanie istniejących form komunikacji, nowe narzędzia)

Wykład interaktywny, praca indywidualna, praca w parach, dyskusja – podsumowanie na forum

14:00-14:30

Indywidualne plany rozwoju uczestników – dalsze kroki do wdrożenia (po szkoleniu) w celu maksymalizacji jego efektów

Zakończenie szkolenia: podsumowanie celów i oczekiwań uczestników, wypełnienie ankiet ewaluacyjnych

Ćwiczenie indywidualne

Dyskusja moderowana, ankiety

 

Założenia

  • Osoby odpowiedzialne za produkcję, jakość, systemy zarządzania, audit mają niewielką wiedzę nt. procesów komunikacyjnych (inne wykształcenie merytoryczne i doświadczanie zawodowe).
  • Taka sytuacja rodzi wiele problemów – niezrozumienie, konflikty, frustracje.
  • Dobra, świadoma komunikacja (w tym przekonywanie i motywowanie współpracowników) jest podstawą sukcesu rozwoju systemów jakości w organizacji/firmie
 

Adresaci szkolenia

pełnomocnicy ds. jakości, menedżerowie odpowiedzialni za wdrażanie systemów jakości, członkowie zespołów jakości, auditorzy wewnętrzni
 

Korzyści ze szkolenia

  • Poznanie w praktyczny sposób podstaw dobrej, świadomej komunikacji interpersonalnej, sposobów wpływu społecznego i motywowania związanego z systemem jakości w firmie/organizacji.
  • Stworzenie planu komunikacji i współpracy ułatwiającej zmiany systemu jakości we własnej firmie/organizacji.
  • Wzrost umiejętności uczestników świadomego komunikowani się z innymi (współpracownikami) i przekonywania ich do zmian w firmie.
  • Podstawa dobrego zarządzania trudnymi sytuacjami komunikacyjnymi – praca z trudnymi rozmówcami, w trudnych etapach wprowadzania zmiany.
 

Dokument wystawiany po szkoleniu

Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia pt. Efektywna komunikacja - warsztat on-line
 

Podobne szkolenia

DEKRAZarządzanie ryzykiem w organizacji – praktyczne warsztaty

DEKRAEfektywne zarządzanie w oparciu o zarządzanie sytuacyjne

DEKRAPraktyczne aspekty zarządzania procesami - warsztaty

DEKRASPC – statystyczna kontrola procesów

DEKRAIdentyfikacja i rozwiązywanie problemów jakościowych i operacyjnych

 

Więcej szkoleń, które mogą Cię zainteresować znajdziesz w Katalogu szkoleń...

 
Harmonogram szkoleń DEKRA Katalog szkoleń DEKRA Skontaktuj się z Zespołem Szkoleń DEKRA
     
Harmonogram szkoleń » Katalog szkoleń » Szkolenie zamknięte »
 

Najbliższe szkolenia

24.11.2020 szkolenie internetowe Zobacz szczegóły ZAREJESTRUJ SIĘ
19.01.2021 szkolenie internetowe Zobacz szczegóły ZAREJESTRUJ SIĘ
23.03.2021 szkolenie internetowe Zobacz szczegóły ZAREJESTRUJ SIĘ
18.05.2021 szkolenie internetowe Zobacz szczegóły ZAREJESTRUJ SIĘ
20.07.2021 szkolenie internetowe Zobacz szczegóły ZAREJESTRUJ SIĘ
21.09.2021 szkolenie internetowe Zobacz szczegóły ZAREJESTRUJ SIĘ
23.11.2021 szkolenie internetowe Zobacz szczegóły ZAREJESTRUJ SIĘ

Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Więcej informacji

Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies, które pozwalają zwiększać Twoją wygodę. Z plików cookies mogą także korzystać współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Dla Twojej wygody założyliśmy, że zgadzasz się z tym faktem, ale zawsze możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.