Compliance Officer

Cena netto 3449.00 zł

Opis

Chcesz uzyskać certyfikat Oficera Compliance?


Weź udział wa 3-dniowym szkoleniu, z elementami warsztatów w formie case studies (studia przypadku).


Szkolenie kończy się egzaminem. Każdy z uczestników po zdanym egzaminie otrzyma certyfikat Compliance Officer.


Zapisz się już dziś!

Przygotowanie do pełnienia obowiązków Oficera Compliance (Compliance Officer).


Szkolenie zostało przygotowane na podstawie najlepszych praktyk szkoleniowych, przepisów prawnych i praktyk z zakresu compliance.


Koncepcja szkolenia nawiązuje do normy ISO 37301:2021 compliance management systems oraz normy ISO 37001 anti-bribery management systems, a także przygotowywanej normy ISO 37002 whistleblowing management system.


Szkolenie przygotowuje do pracy w roli Compliance Officer, uwzględnia wymogi dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz projektu ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary.

Kandydaci na Compliance Officer w organizacjach gospodarczych.


Szkolenie skierowane jest do:

  1. członków zarządu,
  2. dyrektorów Działów ds. Compliance,
  3. pracowników Działów ds. Compliance,
  4. pracowników Działów ds. Zapobiegania praniu pieniędzy,
  5. managerów ds. zarządzanie ryzykiem,
  6. specjalistów Działów Ryzyka,
  7. specjalistów z Działów Prawnych,
  8. specjalistów z Działów Audytu,
  9. specjalistów z Działów Kontroli Wewnętrznej,
  10. specjalistów z Działów Finansów,
  11. specjalistów z Działów Relacji z Inwestorami,
  12. specjalistów z Działów Rozwoju Biznesu,
  13. specjalistów z Działów Bezpieczeństwa i Ochrony Danych,
  14. inspektor ds. ochrony danych osobowych,
  15. prawników,
  16. doradców,
  17. osób, które wiążą ścieżkę rozwoju zawodowego z compliance.

 


dzień godzina metoda szkolenia temat
 Dzień I 9:00-12:30 Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia

Rozpoczęcie szkolenia: przedstawienie prowadzącego i uczestników, zebranie oczekiwań uczestników, prezentacja celów i programu

Certyfikacja compliance

Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia

Regulacje prawne compliance w organizacji i ich hierarchia:

  • Regulacje unijne (m.in. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku)
  • Regulacje międzynarodowe (m.in. Foreign Corrupt Practices Act (FCPA), American Anti-Corruption Act)
  • Regulacje krajowe, m.in. ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa z dnia 1 marca 2018 o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
  • Projekt ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary
  • Kodeksy branżowe jako źródło obowiązków z zakresu compliance,
  • Praktyki globalne z zakresu compliance
Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia

Zakres odpowiedzialności podmiotów zbiorowych – porównanie przepisów obowiązujących i kierunku zmian

(ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary)

  • Kogo dotyczy, zakres obowiązywania,
  • Obowiązki, sankcje
  • Elementy istotne z punku widzenia odpowiedzialności w organizacji podmiotu zbiorowego
12:30-13:15 Przerwa obiadowa
13:15-16:00 Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia

Obowiązki w zakresie zgodności z przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (ustawa z dnia 1 marca 2018 o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z późn. zm.)

  • Istota prania pieniędzy i finansowania terroryzmu – ryzyka zgodności
  • Obowiązki instytucji obowiązanych

Ocena ryzyka

  • Środki bezpieczeństwa finansowego
  • Obowiązki związane z gromadzeniem i przekazywaniem informacji
  • Wdrożenie działań organizacyjnych
  • Zakres procedur: instytucji obowiązanej i wewnętrznego anonimowego zgłaszania
  • Zakres odpowiedzialności instytucji obowiązanej oraz wskazanych osób

Procedury na wypadek nagłej kontroli organów państwa (działań organów ścigania)

  • Podstawowe czynności organów państwa i ich różnice
  • Zakres przygotowania

Elementy procedur

Posumowanie pierwszego dnia szkolenia

Dzień II 9:00-12:30 Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia

Przypomnienie pierwszego dnia szkolenia

Compliance w organizacji:

  • Definicje i zasady compliance
  • Etyka biznesu i ład korporacyjny
  • Miejsce i znaczenie compliance w organizacji
  • Funkcje compliance
  • Niezależność funkcji compliance
  • System zarządzania zgodnością
  • Struktura compliance i trzy linie obrony - współpraca z audytem, kontrolą wewnętrzną i działem prawnym
  • Kompetencje i umiejętności w compliance - wymóg szkolenia pracowników
  • Zapewnienie szkoleń dla pracowników
  • Utrzymanie compliance w organizacji – system zarządzania ISO 37301:2021
  • Różnice pomiędzy funkcją compliance a rolą audytu wewnętrznego

Rola Compliance Officera:

  • Miejsce i znaczenie Compliance Officer w organizacji
  • Zakres odpowiedzialności Compliance Officera
  • Zestawienie czynności Compliance Officera
  • Przegląd polityki i wewnętrznych
  • Opracowywanie programów zgodności w zależności od branży i rodzaju działalności
  • Rozpoznanie ryzyk compliance
  • Dopasowanie do potrzeb przedsiębiorstwa systemu zarządzania compliance

Zapewnienie skuteczności działania systemu zarządzania compliance i jego ciągła optymalizacja

12:30-13:15 Przerwa obiadowa
13:15-16:00 Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia

Metodologia pracy Compliance Officera:

  • Sytuacje konfliktowe i strategie ich rozwiązań
  • Postępowanie w kwestiach wrażliwych
  • Psychologia w pracy Compliance Officera
  • Etyka i postępowanie *Współpraca z organami nadzorczymi

Zarządzanie ryzykiem braku zgodności – wdrożenie i egzekwowanie:

  • Polityki i Procedury wewnętrzne
  • Program Działu Compliance
  • Kodeksy etyczne
  • Identyfikacja, pomiar i ocena ryzyka compliance
  • Działania prewencyjne funkcji compliance
  • Monitorowanie, testowanie i mapa ryzyka
  • Relacje z regulatorami i działami wewnętrznymi
  • Mapa naruszeń i plany naprawcze
  • Mapa procesów
  • Mapowanie regulacji
  • Mapowanie struktury firmy
  • System zarządzania zgodnością (compliance management systems) w oparciu o normę ISO 37301:2021

Podsumowanie drugiego dnia szkolenia

 Dzień III 9:00-12:30 Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia

Przypomnienie drugiego dnia szkolenia

Procedury due dilligence - zasady weryfikacji dostawcy,

  • Zasady wiarygodności kontrahenta
  • Elementy instrukcji weryfikacji
  • Źródła informacji – weryfikacja informacji na podstawie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych – ocena źródeł, kryteria
  • Obszar weryfikacji i red flags
  • Whistleblowing w organizacji - rola Compliance Officera

Regulacje branżowe dotyczące sygnalistów

  • Założenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii
  • Dobre praktyki w zakresie tworzenia i utrzymania systemu zgłaszania i wyjaśniania nieprawidłowości w organizacji
  • Zasady tworzenia systemu zgłaszania nieprawidłowości w oparciu o normę ISO 37002 whistleblowing management system (wprowadzenie)

Rola Compliance Officera w systemie whistleblowing

12:30-13:15 Przerwa obiadowa
13:15-16:00 Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia / Egzamin

System zarządzania zgodnością w zakresie przeciwdziałania korupcji:

  • Budowanie i udoskonalanie wewnętrznych systemów zarządzania zgodnością w zakresie przeciwdziałania korupcji w oparciu o międzynarodowe standardy zarządzania ryzykiem korupcji takie jak norma ISO 37001:2016 anti-bribery management system.
  • Praktyczne aspekty przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów
  • Identyfikacja ryzyka korupcyjnego w działalności
  • Zarządzanie ryzykiem korupcji. Audyt prawidłowego funkcjonowania systemu antykorupcyjnego
  • Zasady etyczne, zasady przeciwdziałania i zapobiegania korupcji i konfliktowi interesów

Konsultacje dotyczące programu

Egzamin

Zakończenie szkolenia: podsumowanie celów i oczekiwań uczestników, wypełnienie ankiet ewaluacyjnych

  1.  Dzień I

    1. 9:00-12:30

      1. Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia temat:

        Rozpoczęcie szkolenia: przedstawienie prowadzącego i uczestników, zebranie oczekiwań uczestników, prezentacja celów i programu

        Certyfikacja compliance

      2. Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia temat:

        Regulacje prawne compliance w organizacji i ich hierarchia:

        • Regulacje unijne (m.in. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku)
        • Regulacje międzynarodowe (m.in. Foreign Corrupt Practices Act (FCPA), American Anti-Corruption Act)
        • Regulacje krajowe, m.in. ustawa o ochronie danych osobowych, ustawa z dnia 1 marca 2018 o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
        • Projekt ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary
        • Kodeksy branżowe jako źródło obowiązków z zakresu compliance,
        • Praktyki globalne z zakresu compliance
      3. Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia temat:

        Zakres odpowiedzialności podmiotów zbiorowych – porównanie przepisów obowiązujących i kierunku zmian

        (ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary)

        • Kogo dotyczy, zakres obowiązywania,
        • Obowiązki, sankcje
        • Elementy istotne z punku widzenia odpowiedzialności w organizacji podmiotu zbiorowego
    2. 12:30-13:15

      1. Przerwa obiadowa
    3. 13:15-16:00

      1. Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia temat:

        Obowiązki w zakresie zgodności z przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (ustawa z dnia 1 marca 2018 o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z późn. zm.)

        • Istota prania pieniędzy i finansowania terroryzmu – ryzyka zgodności
        • Obowiązki instytucji obowiązanych

        Ocena ryzyka

        • Środki bezpieczeństwa finansowego
        • Obowiązki związane z gromadzeniem i przekazywaniem informacji
        • Wdrożenie działań organizacyjnych
        • Zakres procedur: instytucji obowiązanej i wewnętrznego anonimowego zgłaszania
        • Zakres odpowiedzialności instytucji obowiązanej oraz wskazanych osób

        Procedury na wypadek nagłej kontroli organów państwa (działań organów ścigania)

        • Podstawowe czynności organów państwa i ich różnice
        • Zakres przygotowania

        Elementy procedur

        Posumowanie pierwszego dnia szkolenia

  2. Dzień II

    1. 9:00-12:30

      1. Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia temat:

        Przypomnienie pierwszego dnia szkolenia

        Compliance w organizacji:

        • Definicje i zasady compliance
        • Etyka biznesu i ład korporacyjny
        • Miejsce i znaczenie compliance w organizacji
        • Funkcje compliance
        • Niezależność funkcji compliance
        • System zarządzania zgodnością
        • Struktura compliance i trzy linie obrony - współpraca z audytem, kontrolą wewnętrzną i działem prawnym
        • Kompetencje i umiejętności w compliance - wymóg szkolenia pracowników
        • Zapewnienie szkoleń dla pracowników
        • Utrzymanie compliance w organizacji – system zarządzania ISO 37301:2021
        • Różnice pomiędzy funkcją compliance a rolą audytu wewnętrznego

        Rola Compliance Officera:

        • Miejsce i znaczenie Compliance Officer w organizacji
        • Zakres odpowiedzialności Compliance Officera
        • Zestawienie czynności Compliance Officera
        • Przegląd polityki i wewnętrznych
        • Opracowywanie programów zgodności w zależności od branży i rodzaju działalności
        • Rozpoznanie ryzyk compliance
        • Dopasowanie do potrzeb przedsiębiorstwa systemu zarządzania compliance

        Zapewnienie skuteczności działania systemu zarządzania compliance i jego ciągła optymalizacja

    2. 12:30-13:15

      1. Przerwa obiadowa
    3. 13:15-16:00

      1. Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia temat:

        Metodologia pracy Compliance Officera:

        • Sytuacje konfliktowe i strategie ich rozwiązań
        • Postępowanie w kwestiach wrażliwych
        • Psychologia w pracy Compliance Officera
        • Etyka i postępowanie *Współpraca z organami nadzorczymi

        Zarządzanie ryzykiem braku zgodności – wdrożenie i egzekwowanie:

        • Polityki i Procedury wewnętrzne
        • Program Działu Compliance
        • Kodeksy etyczne
        • Identyfikacja, pomiar i ocena ryzyka compliance
        • Działania prewencyjne funkcji compliance
        • Monitorowanie, testowanie i mapa ryzyka
        • Relacje z regulatorami i działami wewnętrznymi
        • Mapa naruszeń i plany naprawcze
        • Mapa procesów
        • Mapowanie regulacji
        • Mapowanie struktury firmy
        • System zarządzania zgodnością (compliance management systems) w oparciu o normę ISO 37301:2021

        Podsumowanie drugiego dnia szkolenia

  3.  Dzień III

    1. 9:00-12:30

      1. Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia temat:

        Przypomnienie drugiego dnia szkolenia

        Procedury due dilligence - zasady weryfikacji dostawcy,

        • Zasady wiarygodności kontrahenta
        • Elementy instrukcji weryfikacji
        • Źródła informacji – weryfikacja informacji na podstawie źródeł wewnętrznych i zewnętrznych – ocena źródeł, kryteria
        • Obszar weryfikacji i red flags
        • Whistleblowing w organizacji - rola Compliance Officera

        Regulacje branżowe dotyczące sygnalistów

        • Założenia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii
        • Dobre praktyki w zakresie tworzenia i utrzymania systemu zgłaszania i wyjaśniania nieprawidłowości w organizacji
        • Zasady tworzenia systemu zgłaszania nieprawidłowości w oparciu o normę ISO 37002 whistleblowing management system (wprowadzenie)

        Rola Compliance Officera w systemie whistleblowing

    2. 12:30-13:15

      1. Przerwa obiadowa
    3. 13:15-16:00

      1. Dyskusja moderowana / Wykłady / Case study / Ćwiczenia / Egzamin temat:

        System zarządzania zgodnością w zakresie przeciwdziałania korupcji:

        • Budowanie i udoskonalanie wewnętrznych systemów zarządzania zgodnością w zakresie przeciwdziałania korupcji w oparciu o międzynarodowe standardy zarządzania ryzykiem korupcji takie jak norma ISO 37001:2016 anti-bribery management system.
        • Praktyczne aspekty przeciwdziałania korupcji i konfliktowi interesów
        • Identyfikacja ryzyka korupcyjnego w działalności
        • Zarządzanie ryzykiem korupcji. Audyt prawidłowego funkcjonowania systemu antykorupcyjnego
        • Zasady etyczne, zasady przeciwdziałania i zapobiegania korupcji i konfliktowi interesów

        Konsultacje dotyczące programu

        Egzamin

        Zakończenie szkolenia: podsumowanie celów i oczekiwań uczestników, wypełnienie ankiet ewaluacyjnych

Przerwy kawowe będą ustalane wspólnie pomiędzy prowadzącym a uczestnikami.

Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w programie ze względu na ew. zmiany warunków certyfikacji osób oraz w celu dopasowania programu do bieżących potrzeb uczestników.

Szkolenie prowadzi trener - ekspert w zakresie:

  1. ekspert rozwiązań compliance,
  2. specjalista w zakresie analiz i baz danych,
  3. koordynator projektowania i wdrażania systemów prewencyjnych.

 


Przez ponad 25 lat ekspert DEKRA był związany z organami ścigania. Od 2006 roku pełnił funkcje na stanowiskach kierowniczych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, najpierw dyrektora Departamentu Analiz, gdzie nadzorował zadania analityczne biura oraz min. odpowiadał za stworzenie procedur i całego systemu anonimowego zgłaszania podejrzeń korupcji. Pełnił funkcję dyrektora Gabinetu Szefa CBA i nadzorował działania edukacji oraz prewencji antykorupcyjnej prowadzonej przez biuro, koordynował „Rządowy Program Przeciwdziałania Korupcji na lata 2014-2019”.


Pracował w Komendzie Głównej Policji, gdzie m.in. koordynował realizację działań w ramach współpracy międzynarodowej i pełnił funkcję Szefa Krajowego Biura Interpol.


Zakres prowadzonych przez niego szkoleń dotyczy etyki biznesu, konfliktu interesu, procedur postępowania w przypadku wystąpienia podejrzenia korupcji i nadużyć oraz naruszeń przepisów i regulacji wewnętrznych. Prowadził szkolenia w wielu firmach z zakresu m.in. zagadnień przeciwdziałania korupcji, odpowiedzialności zarządu za czyny popełniane przez pracowników oraz uprawnień organów ściągania.


Szkoli i doradza w zakresie rozwiązań compliance oraz systemów przeciwdziałania korupcji i nadużyciom w podmiotach publicznych i prywatnych. Posiada doświadczanie w zakresie tworzenia procedur i polityk antykorupcyjnych oraz ich audytów. Zajmuje się wdrażaniem dedykowanych systemów IT do przyjmowania zgłoszeń od sygnalistów (whistleblowers). Szkoli pracowników i przygotowuje odpowiednie w tym zakresie procedury. Prowadzi i doradza w zakresie audytów śledczych pod kątem ryzyk korupcyjnych i oceny informacji.

Po zakończeniu szkolenia uczestnik:

  1.  zna i rozumie istotne pojęcia i definicje w obszarze compliance,
  2.  zna i rozumie obowiązki i zadania Compliance Officer,
  3.  potrafi samodzielnie pełnić funkcję Compliance Officer,
  4.  zna pole współpracy między funkcją compliance a innymi funkcjami kontrolnymi w organizacji,
  5.  potrafi samodzielnie opracować polityki, procedury wewnętrzne compliance,
  6.  potrafi samodzielnie zaprojektować wybrane elementy systemu zarządzania ryzykiem compliance,
  7.  potrafi wdrożyć rozpoznawanie ryzyka compliance,
  8.  potrafi zachęcać pracowników i właścicieli do przestrzegania zasad compliance w organizacji,
  9.  potrafi przygotować organizację do auditu oraz przygotować i ocenić zagrożenia compliance,
  10.  zna zasady etyczne, zasady przeciwdziałania i zapobiegania korupcji i konfliktowi interesów,
  11.  ma świadomość, jak można doskonalić system zarządzania zgodnością w firmie.


Uczestnik szkolenia otrzyma, po zdaniu testu, certyfikat Compliance Officer wystawiony przez spółkę DEKRA Polska.

Cena zawiera:

  1. zaświadczenie lub certyfikat w języku polskim w wersji elektronicznej (plik PDF wysyłany mailem do uczestnika po odnotowaniu płatności).
  2. Materiały szkoleniowe (plik PDF wysyłany mailem najpóźniej w dniu szkolenia).
Zarejestruj się

Aby się zarejestrować, wybierz miejsce oraz datę na górze strony.

Opinie

Dekra
Szkolenia on-line na platformie Zoom są stosunkowo dobrym rozwiązaniem, aplikacja daje możliwości tworzenia pokojów, udostępniania ekranu, itd., więc nie mam dodatkowych uwag. Prowadzący dostosowywał ilość i długość przerw, komunikacja była sprawna, nie było problemów technicznych.
- Andrzej
Dekra
Jakość zajęć nie pozwoliła na wprowadzenie systemów naprawczych :)
- Dominika

POTRZEBUJESZ SZKOLENIA DOPASOWANEGO DO POTRZEB TWOJEJ FIRMY? SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ.

 

Polecane szkolenia
Polecane artykuły