Jesteś tutaj: DEKRA » Harmonogram szkoleń » Wstęp do Lean

Wstęp do Lean

ZAREJESTRUJ SIĘ



DEKRA – Szkolenia eksperckie - Specjalistyczne systemy branżowe

Cel szkolenia

 

Zainspirować, uświadomić potrzebę, dostarczyć argumentów a w konsekwencji przekonać do wdrożenia w organizacjach uczestników, stylu zarządzania opartego na metodologii LM.

 

Program szkolenia

 

Rozmowa z uczestnikami nt. problemów jakie chcą rozwiązać w swoich organizacjach. Warsztat

  • Identyfikacja uogólnionych problemów.


Prezentacja typowej organizacji produkcyjnej. Warsztat

  • Organizacja w której wszystkie zasoby wykorzystywane są w 100%
  • Produkcja w toku,
  • Czas przejścia,
  • Chaos,
  • Zarządzanie terminami dostaw,
  • Priorytetyzacja,
  • Brak pomiarów procesów,
  • Nieprzewidywalne wyniki.


Wymagania klienta.

  • Wysoka jakość produktów i usług, bez defektów,
  • Dotrzymywanie terminów,
  • Szybkość reakcji na jego zmienne oczekiwania,
  • Szybkość i sprawność załatwiania reklamacji,
  • Efektywne wykorzystywanie zasobów.

 


Przegląd modeli zarządzania.

  • Benchmarking, controlling, Customer Relationship Management (CRM), Enterprise Resource Planning (ERP), outsourcing, reinżynieria (BPR), strategiczna karta wyników, Total Quality Management (TQM), zarządzanie procesowe, zarządzanie przez kompetencje, zarządzanie wiedzą, lean management (LM), (TOC i Six Sigma).

Hierarchia zasad TPS. Model 4P

  • Filozofia, proces, człowiek i ciągłe doskonalenie.


Konstrukcja systemu LM.

  • Konglomerat zasad, metod, technik i narzędzi,
  • System budowany indywidualnie dla każdej organizacji,
  • Obejmuje kompleksowo całą organizację,
  • Angażuje wszystkich pracowników.

 

Źródłowe zasady TPS.

  • JIT, Jidoka i wyszkolony personel.


Kultura, środowisko i postawa Kaizen.

  • Inspirowanie i angażowanie wszystkich członków załogi,
  • Ciągła poprawa,
  • Kaizen to kultura organizacji i postawa jej członków,
  • Problem to okazja poprawy a nie szukania winnego.

Podstawowe narzędzia.

  •   - tworzące podstawę systemu i jego środowisko,
  •   - 5 S, TPM, Standaryzacja pracy i Andon.

 

Źródła informacji o stanie procesów.

 

  • Wnioski załogi,
  • Wnioski operatorów,
  • Wnioski Kaizen,
  • Wnioski korygujące,
  • Pomiary,
  • Reklamacje,
  • Ankiety, opinie klientów,
  • Awarie.


Metody rozwiązywania problemów i standaryzacja.

  • PDCA, 5 x Why?, diagram Ishikawy.


Genba.

  • Miejsce tworzenia wartości dla klienta. Miejsce w którym powstają problemy i w którym należy je rozwiazywać.


Prezentacja organizacji Lean. Warsztat

  • Płynność, czas taktu i cyklu, JIT, przepływ jednej sztuki. Zero defektów i VIP. Sterowanie procesem, jego ciągła poprawa, mierzalność i poziomowanie produkcji.


Podsumowanie zajęć przez uczestników. Ankieta

 
 

 

Metodyka szkolenia

 

 
Wykład 40%, studium przypadku, warsztaty i dyskusja 60%.  
 

 

Adresaci szkolenia

 

 
Właściciele firm i dyrektorzy generalni, managerowie pozostałych szczebli, kierownicy operacyjni i liderzy liniowi.
Wszyscy odpowiedzialni i zainteresowani efektywnością produkcji i podnoszeniem kompetencji z zarządzania.
Studenci.
 
 

 

Korzyści ze szkolenia

 

 

Uczestnicy otrzymają dowody, że LM jest metodą, która może pomóc rozwiązać problemy w ich organizacjach. Nabiorą również przekonania, że implementacja metody w ich organizacjach jest możliwa i uzasadniona.

 
 

 

Podobne szkolenia

 

 

DEKRAZastosowanie Lean Six Sigma w firmach produkcyjnych - warsztat

DEKRAZastosowanie Lean Six Sigma w firmach usługowych - warsztat

DEKRAIdentyfikacja i rozwiązywanie problemów jakościowych i operacyjnych - warsztaty

DEKRAEfektywne zarządzanie w oparciu o zarządzanie sytuacyjne

DEKRAKomunikacja i feedback w pracy

 

Więcej szkoleń, które mogą Cię zainteresować znajdziesz w Katalogu szkoleń...

 
   
   
Harmonogram szkoleń DEKRA   Katalog szkoleń DEKRA   Skontaktuj się z Zespołem Szkoleń DEKRA
         
Harmonogram szkoleń »   Katalog szkoleń »   Szkolenie zamknięte »
 
 

Najbliższe szkolenia

Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Więcej informacji

Nasz portal korzysta z informacji zapisanych za pomocą plików cookies, które pozwalają zwiększać Twoją wygodę. Z plików cookies mogą także korzystać współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Dla Twojej wygody założyliśmy, że zgadzasz się z tym faktem, ale zawsze możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci komputera. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności.